U15 Vobako D - Putse B   4-11

Kwik - Putse   13-25

Rijko U19 A - Putse U19 A
21/09/2024 EINDSTAND 14-17

Afgelopen zaterdag speelde onze U19 A een belangrijke wedstrijd tegen Rijko U19 A.

In het begin van de wedstrijd was het zoeken naar ons ritme en moesten we reageren op de druk die Rijko bracht. Ondanks die druk wisten we snel op een voorsprong van twee doelpunten te komen door een mooi schot van Simon en een penalty van Nils. Rijko liet zich echter niet zomaar uit het veld slaan en kwam snel terug tot een gelijke stand van 2-2. Rijko bleef druk uitoefenen, maar door enkele fouten aan hun kant konden wij hiervan profiteren. Twee penalty's later, gevolgd door een knap schot van Esther, bracht ons op een 2-5 voorsprong. Ondanks Rijko’s inspanningen, zijn we de rust ingegaan met een voorsprong van 4-6.

In de tweede helft begon Rijko sterk en wisten ze al snel een doelpunt te maken. Onze reactie kwam echter direct, want Roos scoorde vrijwel meteen, waardoor de stand op 5-7 kwam. Naarmate de wedstrijd vorderde, begon de vermoeidheid bij Rijko toe te slaan en maakten ze steeds meer fouten. Dit stelde Simon in staat om tweemaal te scoren vanaf de vrijworp, wat ons een comfortabele 5-10 voorsprong opleverde. Toch gaf Rijko niet op en wisten ze drie keer op rij te scoren, waardoor het 8-12 werd. Vanaf dat punt bleef het spel gelijk opgaan, maar dankzij goed teamwork wisten we de wedstrijd binnen te trekken. Uiteindelijk eindigde de strijd in een verdiende 12-17 overwinning. Richting volgende week moeten we nog scherper zijn in onze afwerking. Deze overwinning versterkt onze positie op de tweede plaats, en volgende week moeten we de Topleague veiligstellen door thuis van Floriant te winnen.

Scoorden voor Putse: Simon (4x), Ida (4x), Nils (3x), Lien (2x), Roos (2x), Esther (2x)

Verslag: Noah

Vobako U19 B - Putse U19 C
21/09/2024 EINDSTAND 16-17

Op zaterdag 21 september speelde de C-ploeg om 14u30 tegen VOBAKO C. Voor sommige spelers was dit pas de eerste wedstrijd na een hele tijd, maar dit wilt natuurlijk niets zeggen.

De match begon en na enkele minuten stond VOBAKO 2-0 voor. Putse liet zich natuurlijk niet doen en zette de achtervolging in. Al snel maakten ze ook hun eerste punt: een mooie penalty van Lisa. Voor de rest van de helft verloopt de match redelijk gelijklopend. De eerste helft eindigt met een score van 7-6.

De tweede helft start met een voorsprong voor VOBAKO die in de eerste paar minuten niet lijkt weggewerkt te worden. Maar schijn bedriegt en met een mooie vrijworp van Senne staat het plots 11-11. De volgende minuten blijft Putse strijden voor de overwinning, maar spijtig genoeg zijn ze niet alleen. Met nog 2 minuten op de klok is de score 16-16. Even oogt het dat dit gelijkspel de eindscore wordt, tot er plotseling nog een punt gescoord wordt door Nuno. Dankzij de goede verdediging (en aanval) die de laatste minuten nog echt gestreden heeft voor haar plaats, wint de Putse U19 C-ploeg deze match met een mooie score van 16-17. Het weer was ook mooi.

Verslag: Hanne H.

Putse U9
21/09/2024

U9 speelde zaterdag matchkes tegen Borgerhout/GW en Boeckenberg. Ze scoorden enkele keren en deden hun uiterste best!

Appels U19 A - Putse U19 B
22/09/2024 EINDSTAND 17-21

Op zondag 22 september speelde de u19 B van Putse tegen de u19 A van Appels.

We startten de match met een goede ingesteldheid en beginnen met een shot van Simon (0-1).
In verdediging hadden we een slechte rebound en weinig communicatie, waardoor onze getimede steunen niet goed waren. Wel hadden we genoeg kansen waaruit veel goals kwamen en eindigden we de eerste helft met 9-9. Ook de afwerking van Appels was er.

Na de pauze vlogen we er weer in en beginnen met een shot van Tomas. In verdediging verbeterde onze communicatie waardoor we meer rebounds hadden en een beter overzicht hadden in het spel. Ook de aanval was verbeterd, het spel was minder statisch geworden en de bal ging goed rond. We namen goede kansen en door goede rebounds hadden we meer kansen. Het was zeer spannend want Appels was ook in top vorm en volgde ons in de score.
Op het einde zetten we veel druk waardoor we de match winnen met een score van 17-21.

Scoorders: Tomas 6, Simon 5, Lien 4, Hanne G 2. Lotte, Nils, Elien en Senne 1.

Verslag: Elien