U13 BvB Putse - Boeckenberg   6-3

Putse - Meeuwen   11-8

U17 BvB BGW  - Putse
25/09/2024 EINDSTAND 11-21

Op woensdag 25 september speelden de u17 A hun eerste bekermatch tegen Borgerhout/GW u17 A.

De eerste helft startte nogal moeizaam want we hadden nog nooit samen gespeeld als één ploeg dus we moesten nog wat wennen. Dit kon je ook zien aan de score we hadden veel kansen die we niet deftig afwerkten. Simon openden de score met een shot van ver (0-1). We kregen al snel een reactie van de tegenploeg. In aanval kregen we veel kansen alleen werkten we ze niet genoeg af en we zochten soms te veel naar de steun. Ook kon de communicatie in verdediging net iets beter. Beide ploegen bleven in de eerste helft steeds elkaar volgen maar toch zorgden we ervoor om voor de pauze een gaatje te maken van drie goals. (6-9)

In de tweede helft vlogen we er meteen in met een shot van Jorn.
Ons spel draaide al veel beter en het ging ook veel vlotter. Onze communicatie in verdediging verbeterde en we konden zo elkaar beter vinden. In aanval verbeterde onze afwerkingsgraad ook sterk, we scoorden vlotjes verder. Ook zochten we minder naar die steun en speelden we rond en namen meer van buitenaf onze kansen. In het begin bood Borgerhout GW nog veerkracht maar naar het einde toe raakten ze ons kwijt. We bleven strijden tot het einde waardoor we de match winnen met 11-21.
Hopelijk kunnen we dit blijven vasthouden!

Scoorden voor putse: Roos (6x) , Simon (3x), Senne (1x), Ida (1x), Lotte (1x), Elien (1x), Hanne (4x), Juul (3x), Jorn (1x)

Verslag: Hanne G

U19 Putse C - KCBJ A
28/09/2024 EINDSTAND 12-8

Op zaterdagnamiddag vond de wedstrijd tussen Putse U19 C en KCBJ plaats, een team waar we al eerder tegen gespeeld hadden. Deze keer was het onze thuismatch, maar het weer was erg wisselvallig. De zon kwam er af en toe door, maar er waren ook korte regenbuien. Dit zorgde voor een onvoorspelbare wedstrijd, maar beide teams waren wel vastberaden om er het beste van te maken.

Kort na het begin van de wedstrijd maakte Putse een fout, waardoor KCBJ een penalty mocht nemen. Ze scoorden deze meteen en kwamen zo op een voorsprong van 0-1. Putse gaf echter niet op en reageerde snel met ook een penalty waardoor de stand weer gelijk kwam.
Ondanks het wisselvallige weer wist Putse de leiding te nemen en daarna ook vast te houden, zo liepen ze uit naar een 5-3 voorsprong. KCBJ gaf echter niet op en ze kwamen terug tot 5-5. Putse bleef doorzetten, wat hen uiteindelijk een overwinning van 12-8 opleverde.
Ondanks we de wedstrijd uiteindelijk wonnen, was het zeker niet de beste match op het gebied van korfbal. Het was een wedstrijd die gespeeld werd op doorzettingsvermogen en karakter.

Scoorden voor Putse: Bram (4), Juul (3), Lisa (2), Nuno (2) en Jens (1)

Verslag: Lotte R

U19 Putse A - Floriant A
29/09/2024 EINDSTAND 22-10

Op 29 september speelde onze U19A een match tegen het tot nu toe nog putenloze floriant.

De match begon goed vanuit onze kant met na minder dan tien minuten een droge 4 - 0. Floriant kon nog wel antwoorden met twee goede lange shots, 4-2. Maar hierna bleek al snel dat het geen spannende match zou worden. Door de hele slechte afwerking aan onze kant staan we met de rust slechts 4 punten voor 9-5. In de tweede helft beginnen we gelukkig iets beter af te werken en kunnen we verder uitlopen, spannend werd het niet meer en Putse won met duidelijke cijfers 22-10.

Na deze wedstrijd is Putse U19A zeker van Topleague te spelen in de zaal. Volgende week staat ons wel nog een wedstrijd te wachten tegen Spartacus, die ook nog geen wedstrijd verloren zijn.

Scoorden voor Putse: Esther (6x), Lien (4x), Hanne G (3x) Simon (2x), Lotte L (2x), Juno (2x), Ida (1x), Jorn (1x), Roos (1x)

Verslag: Nils