U11 Catba A - Putse A   3 - 2

Verslagen

U19 Putse C - Vobako B
12/10/2024 EINDSTAND 13-13

Zaterdag 12 oktober 2024 was het eindelijk zover: de laatste match van de voorronde van het veldseizoen, voor onze U19C. Het was best een belangrijke, maar vooral spannende match: zouden we kampioen worden of niet? (spoiler: JA !)

We waren talrijk in spelers, inclusief enkele ex-gekwetsten die weer de opportuniteit hadden gekregen om mee te spelen. Al deze wissels – en mogelijkheden tot – hebben we uiteraard optimaal benut.

De wedstrijd begon sterk, met Putse aan de leiding na enkele minuten: enkele shots en een vlotte doorloper leverden ons de prachtige score 4-0 op. Helaas wist ook Vobako 3 maal te scoren, en was er slechts 1 punt verschil. Zowel Putse als Vobako scoorden nog enkele malen, gebeten om elkaars score in te halen, maar meer dan 5 goals behaalde de tegenploeg niet in de eerste helft; Putse, daarentegen, scoorde nog best wel wat punten. Na een ongelooflijk bewogen eerste helft, stonden we (er) goed voor: 10-5.

Na een korte pauze, trokken onze spelers het veld weer op: met goede moed en nieuwe krachten waren we klaar om de overwinning binnen te halen. Maar dat bleek nog niet zo makkelijk. Vobako scoorde echter sneller en meer dan in de eerste helft, en voor we het wisten – na slechts 1 goal van Putse zelf – stonden we slechts 1 puntje voor (11-10); net als in de eerste helft. Helaas hadden we niet zulk succes als ervoor om een enorme inhaalbeweging te maken, en eindigden we met gelijkstand, dankzij een doorloper van de tegenstander. Het einde van de match naderende, met het getal op ons scorebord, de opdracht van de trainer (minstens gelijkspel spelen om te winnen) en het vooruitzicht van kampioen voorronde veld in gedachte, slaagden we er wel in de bal in bezit te houden tijdens het uitwerken, waardoor we gelijk eindigden zonder dat de tegenstander nog enige kans kreeg om te scoren.

We speelden gelijkspel, maar des te meer haalden we een overwinning binnen voor Putse, en uiteraard ook een persoonlijke voor onszelf. We hielden het hoofd steeds opgeheven, gaven niet op, vochten voor en met elkaar en behaalden een mooie, egale score. Wederom een welverdiende overwinning voor de ploeg!

Scoorden voor Putse: Lani en Bram (4), Tomas (3), Emiel en Matti

Verslag: Hanne VDB

U19 Borg/GW A - Putse A
12/10/2024 EINDSTAND 17-13

Op zaterdag 12/10 vond een spannende korfbalwedstrijd plaats tussen Borgerhout en Putse. Borgerhout speelde als thuisploeg en begon sterk aan de wedstrijd. In de eerste helft nam Borgerhout al snel het initiatief en wist een voorsprong van 9-7 te bemachtigen. Putse bleef echter goed in de wedstrijd en zorgde met enkele mooie doelpunten voor een spannende strijd.

In de tweede helft probeerde Putse terug te komen, maar Borgerhout hield de controle en bleef scherp in de aanval. Opvallend was dat Borgerhout regelmatig hun verdedigende strategie wisselde om Putse te verrassen en hun aanvallen te verstoren. Dit zorgde ervoor dat Putse moeite had om ritme te vinden in hun spel.

De wedstrijd eindigde met een eindscore van 17-13 in het voordeel van Borgerhout, die met hun wisselende verdediging en sterke aanvalslijn Putse uiteindelijk te slim af waren.

Scoorden voor Putse: Hanne (×4), Lien (×3), ook Esther, Ida, Jens, Lotte, Simon en Nils.

Verslag: Jens