U19 BvB Putse - Appels   18 - 5

U19 BvB Putse  - Appels
2/10/2024 EINDSTAND 18-5

Op een koude woensdag avond in (diepvriezer) Putte op 2 oktober speelden onze u19A hun eerste bekermatch tegen Appels u19A.

We wisten op voorhand al welk vlees we in de kuip hadden, want de week ervoor speelden we al tegen Appels met onze u19B. Tijdens de eerste aanval scoorde Ida meteen het eerste shot. De volgende 10 minuten maakten we al een grote voorsprong met 3 opeenvolgende schoten hierdoor was de voorlopige stand 4-0. We mochten niet te vroeg juichen want appels kwam terug met 2 shots van veraf. We wisten onze voorsprong te behouden door 3 doeltreffende schoten en een meesterlijke doorloper, waardoor we de wedstrijd in ons voordeel konden sturen. De stand stond hierdoor 8-2. We breiden onze voorsprong nog wat uit door 2 kansen vanop de stip. We gaan de rust in met een stand van 10-3. Kortom, de eerste helft liep vlot maar naar het einde toe zwakte het wat af.

In de tweede helft trokken we het einde van de eerste helft door. De goals vielen niet meer zo vlot en de communicatie verliep wat stroever. Toch konden we nog heel wat scoren. Namelijk 8 keer. Dit deden we 6 keer vanuit het shot en 2 keer vanop de stip. De verdediging zat in de tweede helft goed, Appels kon maar 2 keer scoren. We trokken de winst overtuigend binnen en we eindigden met een mooie 18-5.

We stoten door naar de volgende ronde. De volgende bekermatch zal plaats vinden op Spartacus op 23 oktober. Hopelijk zien we jullie allemaal daar.

Scoorden voor Putse: Lien(4x),Nils(3x), Esther(3x),Noah(2x), Ida(2x),Hanne(2x),Lotte(x1), Bram(x1).

Verslag: Lotte L