Wat een topwedstrijd moest worden in de Promoleague tussen leider Putse en eerste achtervolger Sikopi draaide wat in de soep door het winderige kwakkelweer. Het samenspel verliep moeilijk waardoor er weinig mooie kansen kwamen. Toch bleek Putse beter met de omstandigheden om te kunnen. Na een vroege achterstand vond men de korf en na 20 minuten stond er 6-2 op het bord. Toch kon Sikopi, met de wind in de rug, nog terugkomen tot 7-5 bij de rust.

In de tweede helft drukte geelblauw toch wat door en na 20 minuten liep het verschil op tot 16-9 en bleek de wedstrijd gespeeld. Niets was minder waar. Putse scoorde het laatste kwartier niet meer waardoor Sikopi nog terugkwam tot 16-13 maar de geelblauwe zege kwam niet in gevaar. Meteen loopt Putse 4 punten uit op de dichtste achtervolger.

Tijs Geens, Arne Beeck, Michiel Smet en Lene Dewaerheid scoorden 3 keer. Nele Risch scoorde 2 keer, Regis De Preter en Diete Hendrickx maakten 1 korf.

Verslag: Jos V.