Een bezoek aan het Rivierenhofteam belooft immer een spannende wedstrijd. Ook ditmaal, het tweede geplaatste Meeuwen legde leider Putse het vuur aan de schenen. De eerste tien minuten versierde geelblauw de meeste kansen en nam de leiding met 1-3. Het uitvallen van Putse kapitein Arne gaf plots vleugels aan de thuisploeg en die namen het heft in handen en liepen uit naar 6-4. Hiervan bekomen herstelde Putse het evenwicht, korfbalde naar een 7-9 voorsprong maar met de rust stond 10-9 op het bord.

Blijkbaar kwamen de Puttenaars met lood in de schoenen uit de kleedkamers. De korf wisten ze niet meer staan en na een kwartier zette Meeuwen 16-11 op het bord en wedstrijd gespeeld. Een onmondig Putse moest in de eerste nederlaag op het veld berusten. Michiel Smet scoorde 7 korven, Axel Van Genechten en Rani Asselberghs 2 keer. Regis De Preter en Lene Dewaerheid 1 keer. Zondag thuis moet beter tegen Rijko!

Verslag: Jos V